Haberler

EBA CANLI DERS KONTROL FORMU

EBA CANLI DERS KONTROL FORMU    

Devamı

3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ !!!

Birleşmiş Milletler tarafından engellilerin toplumsal yaşama tam ve diğer bireylerle eşit katılım sağlanmalarına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür. Bu kapsamda engellilerin sorunlarına dikkat çekmek ve onları daha iyi anlayabilmek için 3 Aralık, 'Uluslararası Engelliler Günü' olarak ilan edilmiştir. Ülkemizde de çeşitli etkinlikler düzenlenerek eğitim, sağlık, çalışma hayatı gibi alanlarda fırsat eşitliği sağlanması ve farklılıklara saygı gösterilmesi, mekânsal erişim yanında teknoloji ve bilgiye erişimin bu bireyler için ne kadar önemli olduğuna dikkat çekilerek toplumsal farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır. Unutmayalım ki engellilik birey ve ailesi için zorlu yaşam koşullarını beraberinde getirmekte ve onların yaşadığı sorunlarla baş etmeleri sürecinde bizlere görevler düşmektedir. Bu nedenle her alanda onların yaşamlarını kolaylaştırmak, yılın her günü onları anlamak için her gün birlikte çalışalım. Hoşgörü, sevgi ve saygıyla daha güçlü bir ülkede hep birlikte yaşamı kucaklayalım.

Devamı

Öğrencilerimizin Dikkatine

Değerli öğrencilerimiz, Canlı derslere düzenli olarak katılmanız konuları öğrenmeniz açısında önem arz etmektedir.Lütfen dersleri kaçırmayalım vaktinde ve hazır bir şekilde canlı derslere katılım sağlayalım. Hepinize sağlıklı günler dileriz. !!!

Devamı

MEB'den LGS ve YKS müfredatı açıklaması

Milli Eğitim Bakanlığı yapmış olduğu açıklamada LGS ve YKS gibi merkezi sınavların kapsamında bir değişiklik söz konusu olmayıp tüm öğrencilerin tüm müfredattan sorumlu olacağını duyurdu   MEB: "LGS ve YKS gibi merkezi sınavların kapsamında bir değişiklik söz konusu olmayıp öğrencilerimiz tüm müfredattan sorumlu olacaktır."   MEB: "Öğrencilere sınava hazırlık sürecinde destek kaynaklar sunulacak ve bu alandaki bütün ihtiyaçları karşılanmaya devam edilecektir."

Devamı

2020 YILI ALAN DEĞİŞİKLİĞİ DUYURUSU

2020 YILI ALAN DEĞİŞİKLİĞİ DUYURUSU Bakanlığımızda kadrolu olarak görev yapan öğretmenlerden adaylıkları kaldırılmış olmak şartıyla; Öğrenimine uygun alanı dışında bir başka alana atananların, Öğrenimleri birden fazla alana kaynak teşkil edenlerin, Görev yaptığı alan dışında başka bir alana kaynak olan lisans düzeyinde yükseköğretim bitirenlerin, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları ile eki çizelgeye göre, mezun oldukları yükseköğretim programına göre atanacakları alanlara, Sınıf Öğretmeni olarak görev yapmakta iken 540 saatlik Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitim Programını başarıyla tamamlayanların ise özel eğitim alanına, Alan değiştirmek üzere başvuruları alınacaktır. Alan Değişikliği işlemleri aşağıda yapılan açıklamalar çerçevesinde duyuruya ekli Ek-1 2020 Yılı Alan Değişikliği Atama Takviminde belirtilen süre içerisinde "Ön Başvuru" ve "Tercih ve Atama" olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilecektir. ÖN BAŞVURU 1. Ön başvurular (Birinci aşama), Ek-1 2020 Yılı Alan Değişikliği Atama Takviminde belirtilen süre içerisinde "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerindeki "Elektronik Ön Başvuru Formu" aracılığıyla yapılacaktır. 2. Lisans mezuniyetine bağlı olarak başvuruda bulunacaklar değiştirmek istedikleri alana ilişkin mezuniyet bilgilerini MEBBİS'e işleteceklerdir.' 3. Ön başvurular öncelikle eğitim kurumu müdürlüğünce alan değişikliğine esas belgeler (lisans diploması, 540 saatlik Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği Eğitim Programı Belgesi) dikkate alınarak incelenecek ve uygun olan başvurular onaylanacaktır. 4. Onaylanan Elektronik Ön Başvuru Formunun iki adet çıktısı alınarak başvuran ve eğitim kurumu müdürlüğünce imzalanacaktır. Çıktıların bir nüshası başvurana verilecek, bir nüshası eğitim kurumunda muhafaza edilecektir. 5. Eğitim kurumu müdürlüğünce onaylanan ön başvurular sırasıyla ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerince incelenecek ve uygun olan başvurular sistem üzerinden onaylanacaktır. 6. Ön başvuruda bulunmayanlar "Tercih ve Atama" sürecinde tercih başvurusunda bulunamayacaklardır. 7. Mezuniyetleri birden fazla alana kaynak teşkil edenler ile birden fazla lisans mezuniyeti olanlar "Ön Başvuru" sürecinde sadece bir alana başvuruda bulunabilecektir. 8. Öğretmen ve eğitim kurumu yöneticilerinden diplomalarında yazılı yan alanlarına ya da aylık karşılığı okutabilecekleri derslerin bulunduğu alanlara geçmek isteyenler ile mezuniyetleri itibarıyla atanmaları Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı Kararında farklı bölüm mezunlarınca ihtiyacın karşılanamaması şartına bağlı (ikinci öncelikli) olanların bu alanlara geçmek üzere yapacakları başvurular kabul edilmeyecektir. 9. Halen eğitim kurumu yöneticisi olarak görev yapanlar alan değişikliği yapmak üzere başvuruda bulunabileceklerdir. 10. Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Anaokulu Öğretmenliği Programı ile Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programının birbirine eşdeğer olduğu 08/07/2004 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu kararında belirtilmiş olup bu husus yargı kararı gereği geçerliliğini devam ettirdiğinden Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Anaokulu Öğretmenliği Bölümü mezunu öğretmenlerin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı için yaptıkları başvurular kabul edilecektir. 11. Yurt dışında görevlendirilenler ile aylıksız izinli olan öğretmenlerden yurt dışı görev süresi veya izinlerinin 30 Eylül 2021 tarihine kadar sona ereceğini belgelendirenler, diğer şartları da taşımaları kaydıyla alan değişikliği başvurusunda bulunabilecektir. 12. Başvuru onay sürecine ilişkin iş ve işlemlerden, okul, ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerinde görevli personel birlikte sorumlu olacaktır. 13. Alan değişikliği sürecinin sağlıklı yürütülmesi bakımından ön başvuruların yukarıda yapılan açıklamalara uygun olup olmadığı önem arz etmektedir. Bu nedenle açıklamalara uygun olmayan ön başvurular okul, ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerince reddedilecektir. KONTENJANLARIN BELİRLENMESİ 1. Öğretmen ve eğitim kurumu yöneticilerinin tercihine açılacak alanlar ve kontenjanlar, (spor liselerinin beden eğitimi, güzel sanatlar liselerinin müzik ve görsel sanatlar alanları, bilim ve sanat merkezleri, halk eğitimi merkezleri ile özel program ve proje uygulayan okullar hariç) illerin alanlar bazındaki boş norm kadro ve öğretmen ihtiyaçları göz önünde bulundurularak belirlenecektir. TERCİH ve ATAMA   1. Alan değişikliği ön başvurusu onaylanan ve geçmek istediği alanda görev yaptığı ilde kontenjan belirlenen öğretmen ve eğitim kurumu yöneticileri, "Tercih ve Atama" sürecine ilişkin belirlenen takvim süresi içerisinde "Elektronik Tercih Formu" aracılığıyla sisteme yansıtılacak eğitim kurumları arasından il içinde en fazla 25 (yirmi beş) eğitim kurumu tercihinde bulunabileceklerdir.   2. Yirmi beş (25) eğitim kurumu tercihinde bulunanlar tercih dışı seçenek olarak;"Tercihlerim dışında kadromun bulunduğu ilçe içerisinde atanmayı istiyorum.", "Tercihlerim dışında il içerisinde atanmayı istiyorum." , " Tercihlerim dışında atanmayı istemiyorum." seçeneklerinden birini mutlaka işaretleyeceklerdir 3. Tercih başvuruları sadece başvuruda bulunanın kadrosunun bulunduğu eğitim kurumu/kurum müdürlüğünce onaylanacak, Tercih Formunun iki adet çıktısı alınarak başvuran ve eğitim kurumu müdürlüğünce imzalanacaktır. Çıktıların bir nüshası başvurana verilecek, diğer nüshası eğitim kurumunda muhafaza edilecektir. 4. Mezuniyetleri itibarıyla birden fazla alana atanma hakkına sahip olanlar ile birden fazla lisans mezuniyeti olanlar "Ön Başvuru" sürecinde (birinci aşama) hangi alana atanmak istediklerini belirtmiş iseler tercih sürecinde (ikinci aşama) o alana başvuru yapabileceklerdir. 5. 17.04.2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme yönetmeliğinin "Hizmetin gereği olarak yapılabilecek yer değiştirmeler" başlıklı 50'nci maddesinin ikinci fıkrasında; "Sağlık durumu hariç olmak üzere, haklarında yapılan adli ve idari soruşturma sonucunda görev yerleri; il dışına değiştirilenler daha önce görev yaptıkları ile, il içinde değiştirilenler daha önce görev yaptıkları ilçeye, ilçe içinde değiştirilenler ise daha önce görev yaptıkları eğitim kurumuna aradan üç yıl geçmeden atanma isteğinde bulunamaz." denildiğinden alan değişikliği tercih başvurularının onaylama işlemlerinde anılan madde hükmü dikkate alınacaktır. 6. Atama işlemleri, başvurusu onaylananların tercihleri de dikkate alınmak suretiyle hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılacaktır. Hizmet puanlarının hesabında alan değişikliği ön başvurusunun son günü esas alınacaktır. Hizmet puanlarının eşit olması durumunda sırasıyla öğretmenlikteki hizmet süresi fazla olana, öğretmenliğe daha önce başlayana öncelik verilecek, eşitliğin devamı halinde ise atanacak öğretmen bilgisayar kurası ile belirlenecektir. Öğretmenlikte hizmet süresinin hesabında alan değişikliği ön başvurusunun son günü esas alınacak olup bu sürelere Bakanlığımıza bağlı resmi eğitim kuramlarında kadrolu ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli statüde geçen süreler dahil edilecektir. 7. Sonuçlar, "personel.meb.gov.tr" adresinde ilan edilecektir. DİĞER HUSUSLAR 1. Ön başvuruları incelemek/onaylamak/reddetmek üzere il milli eğitim müdürlüklerinde birim amirinin (il milli eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü) başkanlığında komisyon kurulacaktır. 2. Elektronik Ön Başvuru Formu ve Elektronik Tercih Formu haricinde veya süresi dışında yapılan, okul, ilçe ve il milli eğitim müdürlüklerince onaylanmamış olan, atama alanı ve mezun olduğu yükseköğretim programı yanlış girilerek yapılan başvurular ile başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belgeyle ya da evrakta tahrifat yaparak, gerçek durumunu gizleyerek yapılan başvurular ve buna bağlı gerçekleştirilmiş tüm işlemler geçersiz sayılacaktır. 3. Eğitim kurumu yöneticilerinden görevli oldukları eğitim kurumunda öğrenimleri itibarıyla geçebilecekleri alanda boş norm kadro bulunması, bu alandaki boş norm kadronun tercihe açılması ve eğitim kurumu yöneticisi tarafından tercih edilmesi durumunda hizmet puanı üstünlüğüne göre alan değişikliğine hak kazananların yöneticilik görevleri üzerinde bırakılarak alan değişikliği işlemleri gerçekleştirilecektir. Kadrolarının bulunduğu eğitim kurumu dışındaki diğer eğitim kurumlarını tercih ederek alan değişikliğine hak kazanan yöneticilerin ise yöneticilik görevleri sona erecektir. 4. Kadroları okul ve kurumlarda olup Bakanlığımızın merkez ve merkeze bağlı taşra teşkilatında geçici görevlendirilen öğretmenlerden alan değişikliği gerçekleştirilenlerin geçici görevlendirmeleri sona erdirilerek yeni görevlerine başlamaları sağlanacaktır. 5. Alan değişikliği gerçekleştirilen öğretmenlerin alan değişiklikleri iptal edilmeyecektir. Ancak gerekli şartları taşımadığı sonradan anlaşılanların alan değişikliği iptal edilecektir. TEBLİGAT ve GÖREVE BAŞLAMA 1. Alan değişikliği işlemi yapılan öğretmenlerin kararnameleri Bakanlığımızca sistem üzerinden il milli eğitim müdürlüklerine, il milli eğitim müdürlükleri tarafından da ilgili okul/kurum müdürlüklerine gönderilecektir. 2. Alan değişikliği işlemi gerçekleşen öğretmenlere okul/kurum müdürlüklerince tebligat yapılacak ve tebligata ilişkin belge okul/kurum müdürlüklerinde muhafaza edilecektir. 3. Ayrılma ve başlama işlemleri ekli takvimde belirtilen tarihler ve açıklamalar dikkate alınarak yapılacaktır. Personel Genel Müdürlüğü İletişim Telefon Bilgileri:personel.meb.gov.tr/www/icerik goruntule.php?KNO=66 Belgegeçer No : 0312 418 03 81 Ek-1 2020 YILI ALAN DEĞİŞİKLİĞİ BAŞVURU VE ATAMA TAKVİMİ Adayların Ön Başvurularının Sistem Üzerinden Alınması 7-11 Aralık 2020Yapılan Ön Başvuruların İncelenerek Eğitim Kurumu, İlçe ve İl Milli Eğitim Müdürlüklerince Sistem Üzerinden Onaylanması veya Reddedilmesi İkinci Aşama (Tercih ve Atama) (Ayrılma ve Başlama)Tercih Başvurularının Alınması ve Eğitim Kurumu Müdürlüklerince Onaylanması 21-25 Aralık 2020Atamalar 29 Aralık 2020Görevden Ayrılma ve Göreve Başlama İşlemleri 22 Ocak 2021- 5 Şubat 2021

Devamı

Eğitim-Üretim-İstihdam

Mesleki eğitim alan öğrencilerimize yeni ufuklar açmaya devam ediyoruz. "Eğitim-üretim-istihdam" zinciri her geçen gün daha da güçleniyor. Eğitimi millet ödevi gören endüstri ve turizm alanlarındaki tüm paydaşlarımıza teşekkürler.

Devamı

Sınav sürecinin her adımında öğrencilerimizin yanındayız.

  Sınav sürecinin her adımında öğrencilerimizin yanındayız. 2019 ve 2020 LGS'de olduğu gibi, 2021 LGS'ye hazırlık sürecinde de her ay örnek soru kitapçıkları yayımlayacağız.   Aralık ayı örnek soru kitapçığına linkten ulaşabilirsiniz.   http://bit.ly/3fZNzB6    

Devamı

HBÖ Akademi

Kişisel gelişim programlarından meslek edindirme kurslarına, hayatın hemen her alanına dokunduğumuz hayat boyu öğrenme kurumlarımızda uzaktan eğitime kapılarımızı araladık. HBÖ Akademi'ye https://bit.ly/3ogjShN   e-Devlet şifrenizle giriş yapabilirsiniz. Bekliyoruz...

Devamı

Erteleme(ÖSYM)

Değerli Adaylarımız, Cumhurbaşkanlığımızın koronavirüs ile mücadele kapsamında aldığı yeni tedbirler doğrultusunda 2020 Yılı Sınav Takvimimizde yer alan ALES/2, YÖKDİL/2, DUS-STS Diş Hekimliği, e-YDS/13, DİB-MBSTS, YDUS ve DHBT sınavları ileri bir tarihe ertelenmiştir.

Devamı

"Meb Anahtar" Yerine "Meb Ajanda" Kullanımda

Okullarımızda kullanılan (MEB) bilgisayarlar dışında kullandığımız bilgisayarlardan DYS, MEBBİS, E-OKUL uygulamalarına güvenli bir şekilde erişebilmek için kullandığımız "MEB ANAHTAR" uygulaması güncellenerek "MEB AJANDA" adını almıştır. MEB AJANDA UYGULAMASINDA; DYS, MEBBİS, E-OKUL, MEBİM ile ilgili bilgilendirmeleri anında görebiliyoruz. Karekod ile giriş imkanı yine devam ediyor. EBA'dan başvuru yaptığımız eğitimlerin tarihlerini görebiliyoruz. MEBBİS'e kurum dışından güvenli giriş yapabiliyoruz.

Devamı

"SINIF DEFTERİ"

Kıymetli Öğretmen Arkadaşlarım, okula gittiğiniz günlerde sınıf defterini doldurup imzalamayı ve imzalatlayı unutmayalım.  

Devamı

Aday Öğretmenlerin Performans Değerlendirilmesi

İlgi yönetmelik gereğince; 1. 2. ve 3'ncü Performans Değerlendirilmesi için 60 (altmış) iş gününü dolduran aday öğretmenlerin değerlendirilmelerinin Danışman, Müdür ve Müfettişler tarafından yapılması belirtilmektedir. Bu nedenle okulumuzda,  * 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında birinci performans değerlendirilmesinde 60 iş gününü dolduran Adayların değerlendirmelerinin Danışman ve Müdür tarafından yapılması,  * 1. Dönemde birinci performans değerlendirilmesi tamamlanmış, 2 ve 3. değerlendirilmesinde 60 iş gününü dolduran adayların ikinci değerlendirmelerinin Danışman ve Müdür tarafından yapılması, * 1. Dönemde birinci ve ikinci performans değerlendirilmesi tamamlanmış adayların 3. Değerlendirmelerinin Müfettiş tarafından yapılması,    Düzenlenecek değerlendirme formlarının önce manuel doldurulması ardından Mebbis Aday Performans Değerlendirme Modülü üzerinden form girişi işlemlerinin yapılması,  Tüm aday ve danışman öğretmenlerimize duyurulur.

Devamı

ERTELEME(AÇIK ÖĞRETİM SINAVLARI)

5 Aralık 2020 Cumartesi ve 6 Aralık 2020 Pazar günü yapılacak olan açık öğretim ortaokulu ve lisesi sınavları ile MEB merkez ve taşra teşkilatı unvan değişikliği sınavı, Covid-19 tedbirleri kapsamında ileri bir tarihe ertelenmiştir. Tüm öğretmenlerimize duyurulur...   

Devamı

AÖL SINAVLARI İÇİN 2. YERLEŞTİRME !!!

Açık Lise Başvurularının onaylama süresi 28.11.2020 saat 23.59'da sona erdi. Başvurularını onaylamayanlardan kalan görevler için MEB tekrar başvuru alacak. İkinci yerleştirme başvuru başlangıcı  28.11.2020 23.59 ile 30.11.2020 23.59 arasıdır.

Devamı

MEBBİS'E HES KODU SORGULAMA MODÜLÜ EKLENMİŞTİR.

MEBBİS HES Kodu Sorgulama Modülü, Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından Bakanlığımıza bağlı resmi ve özel kurumlarda çalışan öğretmen, öğrenim görmekte olan öğrenci ve ziyaretçilerin TC kimlik numaraları ile HES kodlarını alarak Covid-19 kapsamında riskli olup olmadığı bilgisine hızlıca erişim imkânı sağlayabilmesi için yapılmıştır. MEBBİS Hes Kodu Modülüne öğretmen ve öğrencilerimizin girişleri yapılarak güncelennmesi gereken HES kodları da güncellenecektir.

Devamı